Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím v rámci kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu SimPatic na internetové adrese: www.simpatic.cz

1.2. Prodávajícím je:
Simona Páralová
Sídlo: Borová u Poličky 214, 569 82
IČ: 23467959
E-mail: simpaticshop@gmail.com
Telefon: +420 723 985 854

1.3. Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel, který uzavře s prodávajícím kupní smlouvu prostřednictvím tohoto e-shopu.

2. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

2.1. Veškeré objednávky podané prostřednictvím e-shopu jsou závazné.

2.2. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím a jejím následným potvrzením ze strany prodávajícího e-mailem.

2.3. Prodávající si vyhrazuje právo objednávku zrušit nebo upravit v případě, že dojde k technické chybě, chybě v ceně nebo v případě, že zboží již není dostupné. V takovém případě bude kupující kontaktován.

3. Cena a platební podmínky

3.1. Ceny uvedené na stránkách e-shopu jsou bez dopravy.

3.2. Kupující může za objednávku zaplatit následujícími způsoby:

  • bankovním převodem na účet prodávajícího

  • dobírkou (pokud je dostupná)

  • jinými platebními metodami dle nabídky e-shopu

3.3. Daňový doklad (faktura) bude vystaven a doručen elektronicky na e-mail kupujícího po přijetí platby.

4. Dodací podmínky

4.1. Zboží je odesíláno prostřednictvím dopravních služeb uvedených v objednávkovém formuláři.

4.2. Dodací lhůta činí obvykle 3–7 pracovních dnů, v závislosti na dostupnosti materiálu a kapacitách výroby. V případě zakázkové výroby se může lhůta lišit.

4.3. Náklady na dopravu jsou uvedeny při objednávce před jejím odesláním.

5. Odstoupení od smlouvy

5.1. Kupující (spotřebitel) má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, a to bez udání důvodu.

5.2. Odstoupení od smlouvy je nutné zaslat e-mailem nebo poštou s uvedením čísla objednávky a údajů kupujícího.

5.3. Zboží musí být vráceno nepoškozené, nenošené a v původním stavu. Náklady na vrácení zboží nese kupující.

5.4. UPOZORNĚNÍ: Právo na odstoupení nelze uplatnit u zboží upraveného na přání zákazníka (zakázková výroba dle § 1837 občanského zákoníku).

5.5. Alternativní řešení spotřebitelských sporů (ADR)

V případě, že by došlo ke spotřebitelskému sporu mezi prodávajícím a spotřebitelem, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má spotřebitel právo na mimosoudní řešení sporu (ADR).
Příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Sídlo: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Web: https://adr.coi.cz/cs
Pro podání návrhu na mimosoudní řešení sporu může spotřebitel využít platformu pro řešení sporů online (ODR), zřízenou Evropskou komisí, a to na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Podání návrhu a účast v mimosoudním řešení sporu je pro spotřebitele bezplatné.

6. Reklamace a záruka

6.1. Kupující má právo uplatnit reklamaci v zákonné lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.

6.2. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co byla závada zjištěna.

6.3. Reklamace se nevztahuje na opotřebení způsobené běžným používáním, nesprávné praní nebo mechanické poškození.

6.4. Prodávající se zavazuje vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího obdržení.

7. Vrácení peněz 

7.1.Při odstoupení od smlouvy (do 14 dnů)

Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy v zákonné 14denní lhůtě (za předpokladu, že se nejedná o zboží na zakázku – viz níže):

  • Lhůta pro vrácení peněz: Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky, které od něj přijal, a to do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení od smlouvy.

  • Zadržení platby: Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než obdrží vrácené zboží zpět, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal.

  • Vratná částka: Vrací se kupní cena zboží a náklady na doručení zboží k zákazníkovi (ve výši odpovídající nejlevnějšímu námi nabízenému způsobu doručení).

  • Nevratná částka: Náklady na vrácení zboží zpět k prodávajícímu nese vždy spotřebitel a tyto náklady se nevrací.

  • Způsob vrácení: Peníze budou vráceny stejným způsobem, jakým byly přijaty (např. na bankovní účet, ze kterého byla platba provedena), pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou jinak.

7.2.. Vrácení peněz při snížení hodnoty zboží

Pokud spotřebitel vrátí zboží, které je poškozeno nebo nese známky nadměrného opotřebení (mimo nutného vyzkoušení):

  • Odpovědnost: Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností.

  • Kompenzace: Prodávající je oprávněn tuto částku kompenzace za snížení hodnoty zboží odečíst z celkové částky, která má být spotřebiteli vrácena.

  • Informování: O výši odečtené částky bude spotřebitel informován před provedením platby.

7.3.. Vrácení peněz z důvodu oprávněné reklamace

Pokud je reklamace vadného zboží uznána jako oprávněná a spotřebitel si zvolí vrácení peněz (tj. odstoupení od smlouvy z důvodu vady):

  • Lhůta pro vrácení peněz: V případě uznané reklamace budou peníze vráceny spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od data vyřízení reklamace.

  • Vratná částka: Vrací se plná kupní cena zboží a přiměřené náklady, které spotřebitel vynaložil na doručení reklamovaného zboží k prodávajícímu.

  • Doklady: Pro vrácení nákladů na dopravu v případě uznané reklamace je nutné doložit doklad o zaplacení poštovného (např. podací lístek).

Důraz na šité oblečení (opětovné zdůraznění):

Upozornění pro zboží na zakázku: Jak je uvedeno v sekci 7.1., u zakázkově šitého oblečení, které bylo upraveno dle individuálního přání spotřebitele, není možné odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů, a tudíž v tomto případě nevzniká nárok na vrácení peněz, pokud zboží nemá vady.

8. Ochrana osobních údajů

8.1.Základní ustanovení

Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: "GDPR") je Simona Páralová, IČ 23467959, se sídlem Borová u Poličky 214, 56982 (dále jen: "správce").

Kontaktní údaje správce jsou

adresa: Borová u Poličky 214, 56982

email: simpaticshop@gmail.com

telefon: 723985854

Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.

8.2.

Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů

Správce zpracovává osobní údaje, které jste mu poskytl/a nebo osobní údaje, které správce získal na základě plnění Vaší objednávky.

Správce zpracovává Vaše identifikační a kontaktní údaje a údaje nezbytné pro plnění smlouvy.

8.3.

Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů

Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je

plnění smlouvy mezi Vámi a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR,

oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,

Váš souhlas se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby.

Účelem zpracování osobních údajů je

vyřízení Vaší objednávky a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy, bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce plnit,

zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit.

Ze strany správce nedochází / dochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR. S takovým zpracováním jste poskytl/a svůj výslovný souhlas.

8.4.

Doba uchovávání údajů

Správce uchovává osobní údaje

po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 15 let od ukončení smluvního vztahu).

Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje vymaže.

8.5.

Příjemci osobních údajů (subdodavatelé správce)

Příjemci osobních údajů jsou osoby

podílející se na dodání zboží

podílející se na zajištění provozu služeb,

zajišťující marketingové služby.

Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci. Příjemci osobních údajů ve třetích zemích jsou poskytovatelé mailingových služeb / cloudových služeb.

8.6.

Vaše práva

Za podmínek stanovených v GDPR máte

právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,

právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18 GDPR.

právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR.

právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR a

právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR.

právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email správce uvedený v čl. III těchto podmínek.

Dále máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domníváte, že bylo porušeno Vaší právo na ochranu osobních údajů.

8.7.

Podmínky zabezpečení osobních údajů

Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.

Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě, zejména …

Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby

9. Závěrečná ustanovení

9.1. Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.

9.2. S těmito podmínkami souhlasíte zaškrtnutím souhlasu prostřednictvím internetového formuláře. Zaškrtnutím souhlasu potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.